درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

کارپوشه سامانه مودیان چیست؟

کارپوشه مودیان میتوانند به سامانه مودیان مراجعه کرده و با نام کاربری و رمز عبوری که از سامانه احراز هویت سازمان دریافت کرده‌ اند و به کارپوشه وارد شوند .

یک درگاه ارتباطی بین مودیان و سازمان مالیاتی عمل میکند به مودیان امکان مشاهده همه ی اطلاعات مالیاتی خود را میدهد . این اظهارنامه مالیاتی ، عوارض ارزش افزوده ثبت شده در برنامه مالی و موارد مالی و مالیاتی  است . میتوانند پرونده‌ ها و درخواست‌ های مالی و مالیاتی خود را پیگیری کنند . کارپوشه مودیان مکانی که اطلاعات مالی و مالیاتی مودیان ذخیره و نگهداری میشود و محاسبات از طریق کارپوشه انجام میشود .

کارپوشه چه کاربردهایی دارد؟

1 -برقراری ارتباط با سازمان مالیاتی :

برقراری ارتباط مودیان با سازمان به مودیان اجازه میدهد تا اطلاعات و فعالیت‌ های مالی و مالیاتی خود را به‌ روز کنند .

2 -مشاهده و پیگیری فعالیت‌ مالیاتی :

همه ی فعالیت‌ های مالی و مالیاتی خود را مرتب و سازمان‌ یافته مشاهده کنند . مشاهده اظهارنامه مالیاتی، پرداخت‌ های ارزش‌ افزوده و دیگر موارد است .

3 -بررسی فرآیند های مالیاتی و ارائه گزارشات :

مودیان میتوانند ، فرآیند های مالیاتی خود را بررسی و ارزیابی کنند . میتوانند گزارشات مالیاتی را به سازمان ارائه دهند و از اطلاعات دقیق و صحیح برای محاسبه استفاده کنند . کارپوشه در سامانه مودیان ابزاری حیاتی برای ارتباط مودیان با سازمان مالیاتی و به آن ها کمک میکند تا فعالیت‌ های مالی و مالیاتی خود را  موثر تر و دقیق‌ تر مدیریت کنند .

کارپوشه سامانه مودیان چیست؟

اولین ثبت نام در سامانه مودیان

ثبت‌ نام سامانه مودیان است . این ثبت‌ نام به‌ صورت داوطلبانه قابل انجام است ، ولی پس از فراخوان سازمان دارایی ، به‌ صورت الزامی انجام میپذیرد . برای ثبت‌ نام، به درگاه ملی خدمات الکترونیک به نشانی my tax مراجعه کنید .  با وارد کردن کد ملی ، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه ،. با استفاده از رمز عبور یک بار مصرف ، به سامانه وارد شده و ثبت‌ نام اولیه شما انجام میشود .

همه افراد حقیقی و حقوقی شامل پرداخت مالیات ، پس از انجام محاسبات دقیق با بهره‌گیری از بهترین نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی ، باید صورتحساب‌ های الکترونیکی خود را تکمیل و از طریق کارپوشه سامانه مودیان ارسال کنند .

ثبت نام سامانه مودیان شرکت ها و افراد حقوقی

تمام افراد ملزم به ثبت نام در سامانه مودیان هستند . برای شرکت‌ ها یا حقوقی خیلی ضروری و اجتناب‌ ناپذیر است . ثبت نام در سامانه مودیان  برای شرکت‌ های بورسی و حقوقی از ابتدای سال ۱۴۰۲ شروع شده است ثبت نام برای شرکت‌ ها مشکلی نداشته باشد و به نظر مسئولان سازمان ، انجام این کار بدون مشکل است . عدم ثبت نام در سامانه مودیان برای شرکت‌ ها و حقوقی ها  شامل جرایم مالیاتی خواهد بود . نمیتواند صورت حساب‌ های الکترونیکی را صادر یا ارسال کند و قادر به تایید صورت حساب‌ های دریافتی یا فاکتور های خریداری شده نخواهد بود .

ثبت نام سامانه مودیان مشاغل و افراد حقیقی

ثبت‌نام در سامانه مودیان وظیفه دارند و از سال ۱۴۰۲ اجرا پایانه‌ های فروشگاهی و سامانه مودیان شده‌ اند . قانون و پیش‌بینی‌ های مقامات مالیاتی، ثبت‌نام در سامانه مودیان برای صاحبان مشاغل و  حقیقی بدون مشکل بزرگی انجام میشود .صاحبان مشاغل باید ثبت‌ نام در سامانه مودیان خود را انجام داده و ابزار های پرداخت خود را که شامل پوز ها یا درگاه‌ های الکترونیکی هستند، به حافظه مالیاتی متصل کنند .

بلافاصله پس از ثبت‌نام در سامانه مودیان ، افراد حقیقی و صاحبان مشاغل میتوانند در کارپوشه خود، پرونده‌ های مالیاتی خود را ببینند. برای تکمیل عضویت کارتابل خود وارد آن شوند .

ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک برای ورود به کارپوشه مودیان

بعد از تکمیل ثبت‌ نام در سامانه مودیان با نام کاربری و رمز عبور پنل کاربری در سامانه my.tax.gov.ir میشوید . از نوار سمت راست این صفحه، روی گزینه ورود به کارپوشه کلیک کنید و لیست پرونده‌ های مالیاتی شما را مشاهده کنید . از قسمت عملیات ، گزینه ورود به پرونده را انتخاب کنید .

برای فعال‌ سازی کارپوشه مودیان، از منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه عضویت و زیرمنوی شناسه‌ های یکتا حافظه مالیاتی کلیک کنید . در صفحه جدید ، روی گزینه دریافت شنسه یکتا ضربه بزنید تا شناسه یکتای مالیاتی برای حافظه مالیاتی شما تولید شود .با نرم‌افزار مالی حسابداری هر صورت حساب الکترونیکی با یک شماره مالیاتی منحصر به‌ فرد که بخشی از ارقام آن را شناسه یکتا تشکیل میدهد، صادر میشود .

ارسال صورتحساب به سامانه مودیان چیست؟

  • ارسال مستقیم توسط مودی .
  • ارسال غیر مستقیم توسط شرکت معتمد یا سامانه‌ های دولتی با استفاده از کلید مودی .
  • ارسال غیر مستقیم توسط شرکت معتمد یا سامانه‌ های دولتی با استفاده از کلید شرکت معتمد یا سامانه‌ های دولتی .

بارگذاری کلید عمومی امضا حافظه دیجیتال برای رمزگذاری اطلاعات؟

انتخاب روش ارسال صورتحساب در کلید عمومی امضا حافظه دیجیتال وارد شود دکمه انتخاب فایل کلیک و فایل امضا دیجیتال را بارگذاری کنید . پس از تایید فایل امضا باید آدرس خود را انتخاب نمایید . در مراحل پیشرو ، در تنظیم وجود درگاه پرداخت و پایانه‌ های فروشگاهی ، باید آن ها را انتخاب نمایید .

تایید نهایی و دریافت کد شناسه یکتا برای فعال سازی کارپوشه مودیان؟

بارگذاری فایل امضا دیجیتال ، مرحله‌ ی بعدی شما وارد صفحه نهایی خواهید شد . اطلاعاتی فایل کلید عمومی امضا، و ارسال صورتحساب و آدرس با شناسه یکتا نمایش داده میشود. پس از بررسی و تایید این اطلاعات، روی گزینه پایان کلیک کنید. با انتخاب این گزینه، کد شناسه ی یکتا به شما نمایش داده میشود. با ورود به سامانه مودیان مالیاتی، آن را برای ارسال تمامی صورتحساب‌ ها از کارپوشه مودیان استفاده کنید .

روش ارسال انواع صورتحساب با استفاده از نرم افزار های مالی؟

از نرم‌افزار های مالی برای ارسال صورتحساب‌ ها استفاده میکنید، باید شناسه یکتا دریافتی را در بخش تنظیمات و قسمت مربوط به آن در نرم‌افزار وارد کنید. ، برای دسترسی به قابلیت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان، باید فایل کلید خصوصی در نرم‌افزار وارد شود . میتوانید به‌ راحتی صورتحساب‌ ها و فاکتور ها را از طریق نرم‌ افزار به سامانه مودیان ارسال کنید .

ارسال آسان انواع صورتحساب با استفاده از نرم افزار واسط مگاپی؟

فعال‌ سازی کارپوشه مودیان و ارسال صورتحساب‌ ها به سامانه مودیان،  نسبتاً پیچیده به نظر برسد . کارپوشه مودیان یک درگاه ارتباطی است که ارتباط مودیان مالیاتی با سازمان مالیات را فراهم میکند .

کار با کارپوشه مودیان به چه صورتی است؟

هر مودی برای ثبت صورتحساب‌ ها در کارتابل ، سقف مشخصی دارد .

برای دریافت شناسه یکتای مالیاتی ، به سامانه مراجعه کرده و گواهی امضای دیجیتال خود را بگیرید .

برای هر معامله مالی سریع اطلاعات را وارد پنل خود نکنید . صبر کنید تا از صحت اطلاعات اطمینان شوید .

کد یکتای شناسه مالیاتی را به دقت حفظ کنی این کد تنها به شما تعلق دارد .

حتما شماره تلفن وارد شده هنگام ثبت نام باید به نام صاحب کد ملی باشد.

هرگز اطلاعات پنل کاربری خود را با دیگران به اشتراک نگذارید .

مطمن شوید اتصال اینترنتی خود امن و در صورت قطعی سامانه، در روز کاری بعدی مراجعه کنید .

بیش تر از پرداخت مالیات، جزئیات آن را با دقت بررسی کنید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇