درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

مالیات گردش حساب ۱۴۰۳ چقدر مشخص شده؟

تراکنش ‌های بانکی و تراکنش ‌های واریزی، محاسبه میشود .

مالیات منابع درآمدی کشور برای تامین هزینه ‌های عمومی است و با نظر به اینکه تحریم های اقتصادی که منابع درآمدی کشور را محدود کرده اند، مالیات بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

مالیات بر گردش حساب از سقف تراکنش بانکی معاف از مالیات برای افراد حقیقی و کسب ‌و کارها شده است . افراد حقیقی و حقوقی با گردش حساب تا یک سقف تعیین شده از پرداخت مالیات معاف خواهند بودند. اما از این سقف باید مطابق تصمیم سازمان مالیاتی شامل پرداخت مالیات میشوند .

به شرط این که 1-داشتن بیش تر از 100 تراکنش واریزی . 2-حداقل مبلغ تراکنش‌ ها بیش تر از 500 میلیون تومان میشود به شغل و موقعیت فرد مختلف است . گروه‌ های مختلف مبلغ حداقل تراکنش‌ ها از 1  تا 2  میلیارد تومان تفاوت دارد  فرد شامل مالیات بر گردش حساب نخواهد بود .

تراکنش بانکی مشکوک را تعریف کنید؟

تراکنش ‌هایی که دو شرط یعنی واریز بالا تر از سقف و عدم معافیت مالیات توسط سازمان بررسی میبشوند

امکان دارد فرد دو شرط را داشته باشد ولی مالیات گردش حساب ۱۴۰۳ قرار نگیرد  عدم تراکنش‌ های مشکوک و انجام تراکنش ‌های سالمی‌ که با مبالغ بالا انجام گرفته‌ است.

تراکنش ‌های مشکوک، موجودی حساب شما توسط سازمان مالیاتی نادیده گرفته میشود. تراکنش ‌های واریزی و برداشتی نقش حیاتی دارند. در تراکنش ‌های مشکوک و رد سقف معافیت مالیاتی، کارشناسان مالیاتی را بررسی خواهند کرد و تصمیم‌ گیری میشود که این تراکنش ‌ها شامل مالیات هستند یا خیر.

اگر بله باشد اقدام به پیگیری و اطلاع رسانی ‌انجام خواهد شد و فرد مالیات بر گردش حساب را پرداخت میکند .

تفکیک تراکنش ‌های مشکوک از تراکنش‌ های با مبالغ بالای سالم، با رد سقف معافیت مالیاتی شامل

1.گردش مالی ناشی از ارث ، نذ ر، حبس و وقف

2.گردش بانکی مرتبط با منابع درآمدی از حقوق ، دستمزد و اجاره

3. گردش حساب بانکی برای وام و تسهیلات .

4.تراکنش ‌های بانکی و گردش حساب بانکی با فعالیت ‌های کشاورزی .

5.تراکنش ‌های بانکی با درآمدهای معاف از مالیات .

نحوه استعلام مالیات گردش حساب چگونه است؟

اکثر افراد حقیقی بدانند که سقف معافیت مالیات توسط سازمان مالیاتی برای تراکنش ‌های بانکی مشخص و این سازمان کسانی که شامل مالیات میشوند را شناسایی میکند .و از طریق پیامک یا تماس انجام میشود تا آن ها اقدام به پرداخت مالیات انجام دهند .

برای شناسایی مالیات گردش حساب، سازمان دارایی به بررسی تراکنش‌ های همه ی افراد نمیپردازد. به دنبال  افرادی که دو شرط همزمان در گردش حساب آن ‌ها مشاهده شود میروند .

1. داشتن حداقل ۱۰۰ تراکنش واریزی در ماه :

بررسی تراکنش‌ های افراد حقیقی و فعالیت ‌های اقتصادی بدون تشکیل پرونده مالیاتی است . افرادی که تعداد تراکنش‌ های واریزی آن‌ ها بیشتر شده ، احتمال پرداخت مالیات وجود دارد . تراکنش ‌ها باید بلکه مبلغ مشخص شده برای سقف تراکنش بانکی را بگذرانند

2. رد شدن مبلغ تراکنش ‌ها از سقف مشخص شده :

مبلغ تراکنش‌ های واریزی از سقف معافیت مالیاتی است . مبلغ تراکنش‌ ها را از سقف معافیت مالیاتی گذرانده باشد ، شامل مالیات بر گردش حساب شناخته میشود . سازمان مالیاتی وجود تراکنش‌ های مشکوک، مالیات را اعلام و تایید میکند . فرد از پیامک یا تماس انجام میشود . فرد اعتراض خود را ثبت کرده و مدارک را ارائه کند تا بررسی ‌انجام شود .

مقدار مالیات گردش حساب ۱۴۰۳چقدر است؟

پرداخت مالیات بر گردش حساب فرد حقیقی توسط سازمان مالیاتی مشخص میشود . اگر هنوز ابلاغی از سازماندریافت نشده ، به احتمال زیاد از این مالیات معاف هستید .

اگر سقف تراکنش بانکی معاف از مالیات را نادیده گرفته و مالیات برای شما تصویب شده باشد ، باید مبلغ مالیات را پرداخت‌ کنند . مقدار دقیق مالیات بر گردش حساب برای هر فرد بر گردش حساب او به تصویب سازمان مالیاتی درخواهد آمد.

اگر فرد جزو صاحبان کسب و کار باشد و پرونده مالیاتی داشته باشد، این مالیات بر کل مالیات‌ های او محاسبه و پرداخت خواهد شد. اما اگر فرد پرونده مالیاتی نداشته باشد مالیات گردش حساب 1403 به صورت مجزا اعلام شده و فرد به پرداخت موظف است

مالیات بر گردش حساب 1403 برای افراد حقیقی :

1-درآمد های بالای 100 میلیون تومان 25 % کل درآمد .

2-درآمد های تا سقف 50 میلیون تومان 15 % کل درآمد .

3-درآمد های بین 50 تا 100 میلیون تومان 20 % کل درآمد .

سقف تراکنش های واریزی مالیات بر گردش حساب 1403 چقدر است؟

نوع شخص  حداکثر سقف فعالیت مورد انتظار
باز نشسته 2 میلیارد تومان
مستمری بگیر 1 میلیارد تومان
بیکار 500 میلیون تومان
غیر فعال مالیاتی 500 میلیون تومان

مالیات گردش حساب بالای 5 میلیارد تومان چقدر است؟

مالیات گردش حساب بیش تر از 5 میلیارد تومان محاسبه خواهد شد درآمد های 50 میلیون تومان باعث گرفتن 15 % مالیات ، درآمدهای بین 50 تا 100 میلیون تومان باعث گزفتن 20 % زمالیات و درآمد های بالای 100 میلیون تومان باعث گرفتن 25 % مالیات خواهد شد .

اگر که میزان گردش حساب بیش تر از 5 میلیارد تومان باشد، سازمان مالیاتی برای همه گروه‌ ها بررسی حساب انجام میدهد. این که سقف تراکنش بانکی معاف از مالیات برای گروه‌ ها کم تر از این مبلغ است و تراکنش‌ های  سقف را نادیده میگیرند افراد حقیقی بدون پرونده مالیاتی، در  سازمان مالیاتی مور توجه زیادی قراد میگیرند . گردش حساب‌ های بالای 5 میلیارد تومان برای دارندگان پرونده مالیاتی، جزو فاکتور هایی است که برای مشخص شدن مالیات نهایی لحاظ میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇