درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

مزایای سرمایه گذاری در بورس و سهام چیست؟

1-کسب درآمد به روش های مختلف :

همه ی سرمایه گذاران دوست دارند تا در قیمت های پایین اقدام به خرید و در قیمت های بالا اقدام به فروش نمایند. در شرکت هایی با رشد سریع سرمایه گذاری می کنند که ارزش دارایی آنها را افزایش می دهند. این هم برای معمله گران روزانه و هم برای سرمایه گذاران خرید و نگهداری، جذابi . گروه اول امیدوارند از روند های کوتاه مدت بهره ببرند، در حالی که گروه دوم انتظار دارند در طول مدت زمان شاهد رشد سود و قیمت سهام شرکت باشند. هر دوی آنها بر این باورند که مهارت های انتخاب سهام اجازه میدهد تا از بازار بهتر عمل کنند. سایر سرمایه گذاران نرخ سود سازی شرکت ها را دنبال میکنند. سهام شرکت هایی را می خرند که سالانه سود نقدی پرداخت میکنند.

2-خرید آسان :

سرمایه گذاری در بورس، آسان بودن پروسه ی آن است.  تنها با ثبت نام در یک کارگزاری، تنها با زدن چند دکمه در رایانه یا تلفن خود، اقدام به خرید سهام شرکت ها کنید .

3-بهره بردن از یک اقتصاد رو به رشد :

با رشد اقتصاد، درآمد شرکت ها بیشتر میشود به این دلیل که رشد اقتصادی باعث ایجاد شغل میشود که در نتیجه ی آن درآمد ایجاد شده و فروش شرکت ها بالا میرود. هر چه افراد حقوق بیش تری دریافت کنند، تقاضای خرید انواع کالا ها بیش تر میشود که درآمد های بیش تری را وارد صندوق های نقدی شرکت ها میکند. مراحل چرخه تجاری – گسترش ، اوج ، انقباض و فرورفتگی کمک میکند .

4-فروش آسان :

بازار سهام به شما امکان می دهد سهام خود را در هر زمان بفروشید. اقتصاددانان از اصطلاح نقدینگی به این معنی استفاده می کنند که شما می توانید سهام خود را به سرعت و با هزینه های کم مبادله و به پول نقد تبدیل کنید. چرا که هر شخص ممکن است در یک زمان خاص، به طور ناگهانی به پول نقد احتیاج داشته باشد و از این نظر بازار سهام نقد شوندگی بسیار بیشتری نسبت به ملک و یا کالاهای دیگر دارد

5-بهترین راه برای جلو افتادن از تورم :

در بازه های زمانی چند ساله بازدهی سهام از نرخ تورم بیش تر بوده . در کشور قیمت سهام معمولا به دلار وابسته است. اگر قیمت دلار بالا رود، قیمت کالا ها بالا رفته و تورم به وجود میاید. شرایطی، قیمت سهام معمولا بالا میرود و بازدهی آن از بیشتر قیمت دلار و کالا ها و تورم، بیش تر است. ارزش دارایی های ما به خاطر تورم کم نشود، مجبور به سرمایه گذاری بازار بورس و سهام  به شرطی که با تحلیل در قیمت هایی مناسب و نه در سقف های قیمتی، اقدام به سرمایه گذاری کنیم.

معایب سرمایه گذاری در بورس و سهام چیست؟

1-رفتار هیجانی :

در بازار سهام قیمت ها لحظه به لحظه در حال تغییر است و این امر باعث بروزرفتا ها ی هیجانی از جانب برخی معامله گران میشود. فردی از روی احساسات و از ترس جا ماندن از سود بازار، سهمی را در صف خرید خریداری کند و فردای آن روز با معاملات منفی سهم، در صف فروش آن قرار بگیرد کنترل احساسات حتی برای حرفه ایهم سخت میباشد

2-آخرین پرداخت به سهامداران صورت میگیرد :

اگر سهام یک شرکت را خریداری کردید و آن شرکت ورشکست شد، در این صورت دارایی های شرکت به حراج گذاشته میشود و با پول بدهی های شرکت پرداخت میشود و در مرحله ی آخر، باقی مانده ی اموال شرکت، بین سهام داران تقسیم میشود .  سناریو با خرید سهام شرکت هایی که بنیاد مناسبی دارند، اتفاق افتادن این سناریو به صفر 0 میرسد .

3-ریسک : 

در بازار سرمایه باعث ضرر کردن شوند. ریسک هایی مثلا تنش های سیاسی که در کنترل شما نیستند و ریسک های معامله گری که در واقع حرکت بازار برخلاف پیش بینی میباشد. در بازار بورس، علاوه بر سودهای زیادی که نهفته ،  زیان برای همه ی سرمایه گذاران وجود دارد. تکنیک هایی وجود دارد که به سرمایه گذاران درمدیریت ریسک  و به حداقل رساندن زیان کمک میکند. میتوانید ریسک را بپذیرید، پس باید به سراغ اوراق قرضه بروید.

4-زمان بر بودن یک تحلیل جامع :

اگر به تنهایی سهام میخرید، باید قبل از خرید سهام، درباره هر شرکت تحقیق کنید تا مشخص کنید که سرمایه گذاری چه مقدار سودآور خواهد بود.  تحولات شرکت خود را در اخبار دنبال کنید. ، قیمت بهترین شرکت در اصلاح بازار، سقوط بازار یا بازار خرسی  کم تر میشود .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇