درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

روش‌ های معاملاتی در بازار خرسی و بازار گاوی چیست؟

در بازار گاوی، باید از بالا رفتن قیمت‌ها نهایت استفاده را کرد و سهم را سریع و به موقع خرید. همچنین به منظور سودآوری بیشتر، فروش به‌جا سهم یعنی زمانی که قیمت سهم به اوج خودش رسید، نیز اهمیت دارد.

در بازار خرسی، به منظور جلوگیری از ضرر بیشتر بهتر است سهم را هر چه سریع‌تر فروخت. علاوه بر این خرید سهم در قیمت پایین به امید اینکه افزایش قیمت داشته باشد، مناسب نیست.

کات معاملاتی چیست؟

برای تشخیص بازار خرس و گاو بورس باید در بلند مدت بازار است .

زمانی که نقدینگی بیش تر میشود ، یعنی مردم سهام خود را فروخته و بازار خرسی به وجود آمده است. این ماجرا تا زمانی که اوضاع بازار رو به بهبود رود، ادامه دارد. از سرمایه‌گذاری در بازار خرسی دوری کنید، قیمت‌ها ارزش خود را از دست داده‌ اند و رکود اقتصادی اتفاق افتاده است.

بازار گاوی : شاخ‌ های رو به بالا

در آن اکثر سرمایه‌گذاران در حال خرید بوده و تقاضا بیش تر از عرضه است. بازاری اعتماد بالایی در جریان بوده و قیمت‌ ها روند روبه‌رشدی به خود میگیرند. اگر در یک بازار قیمت‌ ها به‌سرعت در حال افزایش باشند، که سرمایه‌گذاران نسبت به رشد بیش تر بازار خوش‌ بین بوده و شروع به خرید کنند. موضوع باعث ایجاد یک چرخه مثبت رشد تقاضا و قیمت خواهد بود و این روند رفته‌ رفته تشدید پیدا میکند .

سرمایه‌گذارانی که در این بازار به رشد قیمت خوش‌ب ین هستند، با اصطلاح گاو شناخته میشوند. یک گاو نر برای پیشروی و حمله، شاخ‌ های خود را به سمت بالا حرکت میدهد. حرکت با افزایش قیمت باعث شده تا بازارهای صعودی چنین نامی داشته . ب قیمت هر دارایی تحت‌تأثیر اعتماد سرمایه‌ گذاران به آن و خوش‌ بینی‌ ها در مورد رشد و افت آن قرار دارد، برخی معامله‌ گران استراتژی‌ های خود را تنظیم میکنند.

بازار خرسی : یک ضربه از بالا به پایین
در آن عرضه بیشتر از تقاضا بوده و قیمت‌ها در حال کاهش هستند. در این بازار اعتماد معامله‌گران به دارایی‌ها از بین رفته و میزان عرضه برای فروش بیشتر و بیشتر میشود. سرمایه‌ گذارانی که دارایی‌ های خود را در این بازار به فروش میرسانند، شناخته میشوند. که یک خرس در هنگام ضربه‌زدن پنجه خود را از بالابه‌پایین می‌آورد، قیمت‌ها در یک بازار خرسی از بالا به پایین حرکت میکنند. بازار خرسی،از فروشندگان پوست خرس است. در گذشته افرادی که اقدام به فروش پوست خرس میکردند، نرخ فروش را از ماه‌ ها قبل مشخص کرده . چرا که اعتقاد داشتند ارزش پوست خرس در آینده کم تر خواهد یافت.

بازارهای خرسی و نزولی با وجود کاهش قیمت، فرصت‌هایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد میکند.اگر استراتژی‌های معاملاتی شما بلندمدت باشند، بازارهایی بهترین زمان برای خرید دارایی در قیمت پایین و فروش آن در یک بازار گاوی و صعودی خواهند بود. سرمایه‌گذاران با استراتژی‌ های کوتاه‌مدت، از روش اصلاح قیمت‌ها در این بازار کسب سود کنند.

تاثیر بازار گاوی و بازار خرسی در سرمایه‌ گذاری چگونه است؟

سرمایه‌ گذاری در بازار خرسی :
بازار خرسی برخلاف تصور سرمایه‌گذاران ، فرصت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری و کسب سود داشته . هرچند که این دسته از بازارها به علت شرایط خاص و پیچیده‌ تر ، برای معامله‌گران مبتدی به شمار نمیروند؛ اما با یک استراتژی دقیق از فضایی برای کسب سود بیش تر استفاده کرد.

به طور معمول سرمایه‌ گذاران حرفه‌ای در بازارهای خرسی از استراتژی‌ های مختلفی استفاده میگیرند که در میان آن‌ ها استراتژی اصلاح قیمت و خرید در سطح پایین، رواج بیش تری دارد. در استراتژی اصلاح قیمت، سرمایه‌ گذاران با تحلیل‌ های تکنیکال، انواع روند ها و توجه به احساس بازار، افزایش‌ های مقطعی و کاهش‌ های غیر معقول را شناسایی کرده و با خرید به‌موقع، از اصلاح بازار سودرا به دست می‌آورند. با این حال یکی از استراتژی‌ های مؤثر در این دسته از بازارها، خرید در قیمت پایین و سرمایه‌ گذاری طولانی‌ مدت بر روی یک دارایی است.

در بازارهای خرسی، احساسات کاربران بر منطق و تحلیل‌ های فنی غالب شده و قیمت برخی از ارزهای دیجیتال به سرعت و بیش تر از حد عادی کاهش مییابد. در صورتی که یک سرمایه‌گذار به خوبی امکان شناسایی سناریوهایی را داشته باشد، با یک خرید به‌ موقع میتواند سود هنگفتی از رشد قیمت ارز دیجیتال خود در آینده به دست آورد. کاهش‌ه ای نامعقول قیمت بیت‌ کوین و افزایش نجومی آن در طی مدت چندماهه، از فرصت‌ های سرمایه‌ گذاری در بازار های خرسی را به نمایش میگذارد.

در بازارهای گاوی  به حجم زیاد تقاضا، اکثر کاربران بازارهای مالی ترجیح میدهند خریدار باشند و سرمایه‌گذاری کنند. تعداد فروشنده‌ها در پلتفرم‌های معاملاتی کم تر شود و نرخ‌ های خرید و فروش دچار تغییرات شود. این روند در بازارهای خرسی برعکس است. یعنی حجم درخواست فروش ارز بالاتر رفته و خریدار کم تر خواهد شد.

سرمایه‌گذاری در بازار گاوی :
بازار گاوی یک فرصت عالی برای کسب سود از ارزهای دیجیتال است؛به شرطی که در موقع درستی وارد این بازار شده و اصول اولیه و مهم آن را رعایت کنید. این دسته از بازار میتوانند حتی برای سرمایه‌گذاران مبتدی و جدید سود های هنگفتی داشته باشند. اگر پیش از اشباع بازار و رسیدن آن به مراحل ابتدایی اقدام به سرمایه‌ گذاری در یک بازار صعودی کنید، بدون شک سود بالایی از آن به دست خواهید آورد.

در کنار معاملات و خرید و فروش‌های عادی، معامله‌گران فیوچر نیز استراتژی‌ های خاص خود را برای کسب حداکثر سود از این بازار دارند. در این نوع از بازار، معمولاً سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌ مدت مطلوب دارند. به علت علت توصیه میشود در بازارهای گاوی از معاملات فیوچر با پوزیشن شورت و حد ضرراستفاده کنید چرا که پایان یک بازار گاوی و ورود به شرایط نزولی و خرسی هیچ‌ وقت قابل پیش‌بینی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇