درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

شمش؟

یک قطعه خالص است به شکل‌ های مختلف به قالب‌ های کوچک تر فلزات با طول کمتر ازدو متر که برای طلا و مس آلمینیوم  نمونه‌ های آزمایشگاهی کاربرد دارد.شکل آن ذوزنقه‌ ای است.به قطعه ریختگی فلزی با شکل مناسب برای عملیات نوردکاری آهنگری شمش میگویند . شمش‌ ها محصولات نیم‌ساخته‌ ای هستند که در مراحل بعد تحت فرایند های دیگر به قطعات مورد نیاز در مییاند .

شمش طلا مالیات دارد؟

شمش طلا یک دارایی سرمایه ای مالیاتیمیباشد که هرگونه سود یا زیان حاصل از فروش شمش طلا بر عایدی سرمایه که مالیات پرداخت میشود . و بین قیمت خرید و قیمت فروش تفاوت دارد . نرخ آن عوامل مختلفی مثلا دوره نگهداری و براکت مالیاتی افراد متفاوت است .

نگهداری بیشتر از 1 سال شمش طلای خود را برای کسب سود بفروشد ، نرخ مالیات بر عایدی سرمایه ی بلندمدت است که بسته به درآمد مشمول مالیات کم تر از نرخ های مالیات فرد از صفر درصد تا بیست درصد متغیر میباشد نگهداری 1سال یا کم تر برای سود بفروشد ، نرخ مالیات بر عایدی سرمایه کوتاه مدت است که نرخ عادی فرد است. نرخ مالیات بر درآمدحفظ سوابق خرید و فروش شمش طلا یا زیان سرمایه  است. مثلا پیگیری قیمت خرید، قیمت فروش، و هر گونه کارمزد یا کمیسیون  است. مدت زمانی که در نهایت به فروش میرسند، مشمول مالیات میشوند.

شمش طلا نوعی مالیات بر فروش است ، شمش طلا هنگام خرید مشمول مالیات فروش میشود.مالیات بسته به ایالت میتواند متفاوت باشد.  سایر ایالت ها ممکنه فقط شمش طلا را که برای سرمایه گذاری خریداری میشود معاف کنند.

مالیات بر فروش ممکنه مالیات بر واردات یا صادرات بر شمش طلا وجود داشته باشد. این مالیات ها توسط دولت ها  تنظیم جریان طلا به داخل و خارج از کشور اعمال میشود. در بعضی کشور ها ممکنه بخاطرجلوگیری از خروج ذخیره ی طلا مالیات بر صادرات شمش طلا اعمال شود.

در ایران مالیات شمش طلا مالیاتی است که توسط سازمان امور مالیاتی کشور ( INTA ) تنظیم میشود و جمع آوری مالیات بر همه اشکال درآمد، از  از طریق فروش یا مبادله شمش طلا به دست میاید .

فروش شمش طلا مشمول مالیات 3 % از ارزش کل فروش است.سرمایه گذاران باید از آن آگاه باشند.

روش شمش طلا که بیش تر از 3 سال است از پرداخت مالیات معاف است. سرمایه‌گذارانی شمش طلای خودبرای مدت طولانی تری نگه میدارند،  بتوانند بر از پرداخت مالیات بر سود خود جلوگیری کنند.

شمش طلا  بطور سکه یا شمش صادر شده توسط بانک مرکزی به فروش میرسد  از پرداخت مالیات معاف است. این معافیت برای تمام سکه ها یا شمش های شمش طلا که توسط  CBI صادر شده اند ، وزن آن اعمال میشود . توسط سایر کشورها یا ضراب خانه های خصوصی از مالیات معاف نیستند و مشمول مالیات استاندارد 3 %میشوند.

مالیات بر فروش شمش طلا سرمایه گذاران  مشمول مالیات های دیگری مثل مالیات بر درآمد یا مالیات بر ارزش افزوده VAT شوند.

درآمد حاصل از فروش شمش طلا مشمول مالیات بر درآمد است. نرخ مالیات بر درآمد در ایران بسته به میزان درآمد متفاوت است و از 10 تا 35 % متغیر است.

شمش طلا که مشمول مالیات بر ارزش افزوده 9 % است. ا سرمایه‌گذارانی که شمش طلا را به ایران وارد میکنند باید 9 % مالیات اضافه بر مالیات استاندارد 3 % بر فروش شمش بپردازند.

شمش طلا در ایران ایجاد تغییراتی است  و سرمایه گذاران باید قبل از سرمایه گذاری در این دارایی با یک متخصص مالیاتی یا مشاور مالی واجد شرایط مشورت کنند.

شمش طلا در ایران مشمول مالیات است و سرمایه گذاران باید قبل از سرمایه گذاری مالیات بر این دارایی آگاه باشند.  معافیت‌ ها برای نرخ مالیات استاندارد 3 %  وجود دارد، سرمایه‌ گذاران بسته به شرایط خاص ممکن است مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده باشند.

انواع شمش طلا؟

خالص : دارای خلوص ۹۹.۹ % است و از طلای خالص ساخته میشود .

آلیاژی ( مخلوط ) : طلا و سایر فلزات مثل مس ، نقره و پالادیوم ساخته میشود و خلوص آن معمولا کم تر از ۹۹.۹ % است .

شمش طلای خالص، عیار بالاتر و ارزش بیشتری دارد. با این حال، شمش طلای آلیاژی، محکم‌تر و مقاوم‌تر است.

آلیاژ های متداول طلا که با مس ترکیب میشود، رزگلد نام دارد .

مس باعث میشود که شمش طلا محکم‌ تر و مقاوم‌ تر شود برای ساخت جواهرات مناسب باشد.

از آلیاژ‌ها به به طلای سفید گفته میشود که با فلزات سفید مانند پالادیوم ، نیکل یا نقره مخلوط میشود. از طلای سفید نیز برای ساخت جواهرات استفاده میشود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇