درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

دلار چیست؟

سکه دلار نقره‌ ای از قرن 14 بیش تر از 3 قرن به نام تالر – دالر –  تلار – دلار  در اروپا رایج بود که اسپانیایی‌ ها آن را حفظ کردند و بعد از اینکه منتقل شد در آمریکا ، آمریکایی ساختند و واحد پول آمریکا معرفی شد و به عنوان پول بین المللی در جهان شناخته شد دلار آمریکا در معاملات بین‌ المللی ، رزرو ارز ، تجارت در جهان استفاده میشود .

مالیات خرید دلار چطور محاسبه میشود؟

مالیات بر ارزش افزوده مالیات مبلغ خرید و فروش میباشد برای خرید و فروش دلار باید مبلغ خرید و فروش دلار مشخص شده را به مبلغ مالیات بر ارزش افزوده را اضافه کنید.

مبلغ مالیات بر ارزش افزوده برای خرید دلار؟

مبلغ مالیات بر ارزش افزوده        =  ( نرخ ارز بازاری  ×  مبلغ خرید )  ×  0.09

مبلغ مالیات بر ارزش افزوده برای فروش دلار؟

مبلغ مالیات بر ارزش افزوده        =  ( نرخ ارز بازاری  ×  مبلغ فروش )  ×  0.09

نرخ ارز بازاری نرخی است که در بازار آزاد برای خرید و فروش دلار به کار میرود

مالیات خرید و فروش دلار چیست؟

 خرید ارز مثل دلار و سکه از روش‌ های سرمایه‌ گذاری و نگهداری ارزش پول میباشد .

مالیات بر خرید ارز به 2 دسته میباشد مالیات عادی و عوارض تجاری میباشد.

مالیات عادی به مالیاتی گفته میشود که برای خرید ارز در نرخ رسمی مثلا خرید ارز با نرخ 1 دلار برابر با 42000 تومان باشد مالیات دریافت نمیشود. در صورتی که خرید ارز با نرخ بازار مثلا خرید ارز با نرخ 1 دلار برابر با 50000 تومان مالیات بر ارزش افزوده  مالیات مرتبط به مبلغ خرید باید پرداخت شود.مالیات بر خرید ارز در ایران متغیر است .

دلایل گرفتن مالیات از خریداران دلار چیست؟

خرید دلار باعث میشود مالیات پرداخت شود . فقط درآمد برای دولت نمیباشد.

برای جلوگیری از سوءاستفاده و افرادی که دلار زیاد خریداری میکنند، مالیات گرفته شود تا باعث افزایش بی رویه دلار نشود

وظیفه صرافان و خریداران دلار چیست؟

قانون مالیات مستقیمی است افراد حقیقی و حقوقی و صاحبان مشاغل که وظیفه دارند در نظام مالیاتی ثبت نام شوند برای انجام معاملات صورتحساب ، شماره اقتصادی خود و طرف معامله را در همه ی صورت حساب ها، قرار داد ها و اسناد مشابه در فهرست معاملات شان را به سازمان امور مالیاتی کشور گزارش بدهند

اطلاعات خرید و فروش ها باید در بازه ی مشخص و معین در مدت زمان حداکثر 3 ماه بطور فصلی تهیه شود و درآخر تا یک و نیم ماه پس از اتمام فصل بطور الکترونیکی برای سامانه معاملات فرستاده شود .

خرید انواع دلار؟

مشهورترین ارز در جهان «دلار» آمریکا است که معاملات تجاری در دنیا از طریق آن انجام می‌شود. دلار فقط مختص آمریکا نیست، بلکه در بسیاری از کشور‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما ارزش‌های پولی متفاوتی دارد.

اگر قصد خرید دلار را دارید، خواهید دید که انواع دیگری از دلار نیز وجود دارد. دلار‌های مختلف در صرافی‌ها، قیمت‌های متفاوتی دارند؛ بنابراین بهتر است قبل از خرید و فروش دلار با انواع آن‌ها آشنا شوید.

۱- دلار فردایی : دلار فردا  امروز خریداری و فردا تحویل میشود . این دلار مخصوص بازار‌ های غیر رسمی است و به نوسانات و اتفاقات مختلف بستگی دارد .

۲- دلار سبزه فردایی : وقتی معامله انجام میشود، اگر میزان تراکنش بزرگ‌ تر باشد ، سود و کارمزد کارگزار بیش تر میباشد . کارگزاری‌ های بازار‌ های جهانی با استفاده از سیستم میتوانند کسب درآمد کنند .

۳- دلار نیمایی: دالار نیمایی نامی است که دولت معرفی کرده است. صادرکنندگان مجبور هستند دلار‌های خود را با قیمت اعلامی به واردکنندگان میفروشند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇