اثرات تورم به طور کامل در نوع سرمایه‌ گذاری پس انداز و ذخیره‌ سازی دارایی است .

تورم در سال‌ های گذشته برنامه‌ ریزی‌ ها را در سطح های مختلف ساخته است .

بیشتر از کسب‌ و کار ها تورم که مالیات بدون قانون‌ گذاری است ، آسیب‌ های جدی دیدند.  مالیات بر خلاف تورم اختلاف طبقاتی را کاهش میدهد. تورم برای افراد در قشر فقیر خیلی و کشنده است باعث تخریب است و مالیاتی که بار اضافی آن به دوش افراد و قشر کم‌ درآمد است. اعتماد به پول ملی و قرارداد های اقتصادی فشار تورم کاهش میابد . که در شرایط فعلی قرارداد های بلندمدت ریالی چندانی وجود ندارد مشخص نیست در ماه‌ های آینده ارزش ریال تغییراتی میکند.

غیرقابل پیش‌بینی است اقتصاد را افزایش میدهد و زمینه‌ های سرمایه‌ گذاری خارجی و داخلی را با مخاطرات زیاد ی رو به‌ رو میکند.

در سرمایه‌ گذاری‌ های تولیدی‌ محور، پس‌ انداز ها را به سمت فعالیت‌ های کوتاه‌ مدت سودا گرایانه میل داده  و حفظ ارزش دارایی‌ ها در اولویت فرد انجام میشود .

سرمایه‌گذاری‌ های بلند مدت را بی‌معنا میسازد و قسمت تولیدی را با آسیب‌ های جبران‌ ناپذیری رو در رو میکند . سیاست گذاران به جای حل ریشه‌ ای تورم ،  مسکن‌ های کوتاه‌ مدتی سیاست‌ های انقباضی‌ هستند.

تاثیرگذار بورس در دوره‌ های با تورم بالا در 5 سال گذشته ، به طور درست سهام ارزش خود را از دست داده است. همه ی کشور های با تورم‌ های بالا این اتفاق می افتد.

در سال‌ های گذشته در دوران رکودی بورس خیلی از نمادها دوران سختی را پشت سر گذاشتند و برای پیشرفت بیشتر تحت‌تاثیر جو مثبت رشد کردند. در کشور با تورم‌ های بالا تاثیر سرمایه‌ گذاری درست کاهش میابد و قسمت های تولیدی متحمل زیان میشوند.