درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

ساعت کار قانونی ؟

کارگر نیرو یا وقت خود را برای کار در اختیار کارفرما قرار میدهد.

مدت حاضرشدن کارگران برای کار، و وقت هایی که برای غذا یا مثلا برای نماز خواندن ، جزء ساعت کار به حساب نمیاید  این وقت ها کارگر برای انکار در اختیار کارفرما نمیباشد و کارفرما نمیتواند کاری به او ارجاع دهد.

توافق‌های فردی، دسته جمعی یا پیش بینی‌ های قانونی ، استثنائاتی ساعاتی که در ماه رمضان ادای فریضه نماز و  افطار یا سحری میشود جزء ساعت کار حساب میشود.

ساعت کار قانونی سال ۱۴۰۳چقدر است؟

میزان حقوق و دستمزد کارگران بر میزان ساعات کاری در هفته محاسبه و به طور ماهانه پرداخت میشود. ساعات کاری، نحوه محاسبه اضافه کار ، میزان مرخصی و مناسبات بین کارگر و کارفرما در قانون کار توسط تشخیص مصلحت نظام پیش‌بینی شده

میزان ساعت کار در ماه چقدر است؟

تعداد روز های کاری آن ماه مشخص میشود ساعات کار روزانه کارگران نباید از 8 ساعت بیش تر باشد کند و ساعات کار هفتگی کارگران  نباید از 44 ساعت بیشتر کند در مواردی که ساعات کار از 8 ساعت در روز یا 44 ساعت در هفته بگذرد، جمع ساعات کار در 4 هفته نباید از 176 ساعت بگذرد

در یک ماه 30 روزه که 4 روز تعطیل رسمی دارد، ساعات کار ماهانه کارگران 192 ساعت است و در یک ماه 31 روزه که 5 روز تعطیل رسمی دارد، ساعات کار ماهانه کارگران 203 ساعت است.

میزان ساعت کار در ماه هفته و روزانه کارگران در قانون کار؟

ساعات کاری روزانه 8 ساعت، ساعات کاری هفتگی 44 ساعت میباشد ساعات کاری مشاغل عادی است، مشاغل سخت و زیان آور ساعات کاری تفاوت دارد میزان ساعت کار کارگر در ماه تعداد روزهای کاری آن ماه مشخص می­شود.

میزان ساعت کار در ماه برای مشاغل سخت و زیان آور؟

ساعات کار روزانه کارگرانی که نباید از 6 ساعت بگذرد و ساعات کار هفتگی این کارگران نباید از 36 ساعت بگذرد

ساعات کار ماهانه =   تعداد روزهای کاری در ماه  ×  ۶ ساعت

ماه 30 روزه که 4 روز تعطیل رسمی دارد، ساعات کار ماهانه کارگرانی که در مشاغل سخت و زیان آور 216 ساعت است و در یک ماه 31 روزه که 5 روز تعطیل رسمی دارد، ساعات کار ماهانه کارگرانی که در مشاغل سخت و زیان آور  234 ساعت است.

ساعت کار اداره کار؟

44 ساعت در هفته است. تعداد ساعت برای 6 روز کاری در هفته است . اگر 44ساعت را تقسیم بر 6 روز کاری و روز های جمعه حساب نشود کنیم ساعات کار استاندارد روزانه ۷:۲۰ به دست خواهد آمد. اگر ۷:۲۰ را در تعداد روزهای هر ماه ضرب کنیم کل ساعاتی که کارگر باید در اختیار کارفرما باشد گرفتن حقوق به دست میاید . روزهای جمعه هر ماه برای ماه 30 روزه  ساعت کار کارگر 220  است  اگر روزهای جمعه ماه 4 روز کسر شود ، کار کارکنان 191 ساعت در ماه خواهد بود.

کار روز : مارهایی مه زمان انجام آن بین ساعت 6 تا 22 باشد
کار شب : مارهایی مه زمات انجام آن ساعت 22 تا 6 باشد

کار مختلط : کاری که بخشی از آن روز و بخشی در شب است

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇