درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

جواز کسب به چه چیزی گفته میشود ؟

دولت ها به افرادحقوقی و حقیقی اجازه شرکت و راه اندازی یک فعالیت در محدوده انتخاب میکنند، به آن ها پروانه کسب یا جواز کسب و کار میدهند.دولت با دادن جواز کسب، بیزینس و فعالیت شما را قانونی میکند. کسب و کاری مجوز یا پروانه وجود نداشته باشد، اجازه فعالیت ندارند و  دولت آن کسب و کار را تعطیل میکند و یا  دفتر یا مغازه شما را پلمپ کند. مجوز اهمیت دارد که شرکت ها و اشخاص، مورد کنترل و ساماندهی قرار بگیرند.

محیط زیست
استاندارد سازی
اجرای سیاست های مالیات

محیط زیست؟

کنترل دولت برای راه اندازی فعالیت ها و شرکت ها امکان دارد دارای اثرات مخرب زیست محیطی باشند. اگر شرکتی برای راه اندازی فعالیت خود از دولت جواز دریافت کند، یعنی این که دولت توان اکولوژیک ناحیه و شرایط محیط زیستی آن جا را مورد بررسی کامل قرار داده است و بعد به شرکت اجازه فعالیت داده .

مثلا اگر کارخانه در دریاچه یا محیط بخواهد ضرر برساند دولت به آن کد اقتصادی نمیده

استاندارد سازی؟

کسب و کار ها در محصولات تولید شده، استاندارد های انجام گرفته باشد، دولت به این کسب و کار جواز میدهد.

کسب و کار ها برای گرفتن مجوز باید فرآیند ها، محیط کار و محصولات خود را استاندارد کنند. حفظ کیفیت محصولات و ایمنی و سلامتی کارکنان را در بر میگیرد.

اجرای سیاست های مالیاتی؟

گرفتن مجوز،دریافت مالیات جواز کسب است. دولت به شما پروانه کسب فعالیت و کسب را بدهد، باید مالیات آن را پرداخت کنند .مالیات منبع اصلی کسب درآمد در کشور هایی مثل ایران است .

اهمیت اخذ مالیات جواز کسب در چیست ؟

دریافت مالیات جواز کسب هر فردی که دارای کسب و کار است و تضمینی برای پرداخت کردن مالیات میدهد.  در قانون نظام صنفی  همه فعالیت ها و کسب و کار ها باید پروانه کسب داشته و به ثبت نام کد اقتصادی بپردازند.

در واقع یکی از مرحله های مهم اخذ جواز کسب در هر فعالیتی، این است که شرکت به اتاق معرفی شود و تسویه مالیات آن صورت گرفته باشد و به سازمان امور مالیاتی در هر شهر و استانی پرداخته شود. طی این روند، شرکت یا مغازه تحت عنوان یکی از مودیان و مشمولین مالیاتی اسمش در سیستم مالیاتی ثبت می شود و تشکیل پرونده مالیاتی می دهد. به این ترتیب می بایست هر سال مالی، مالیات کسب و کار خود و فعالیتی را که انجام داده است را به سازمان امور مالیاتی بپردازد.

پرداخت مالیات جواز کسب بیش تر از این برای اهمیت دارد که سبب می شود دولت قادر باشد مالیات ها را به صورت کامل از فعالیت های اقتصادی اخذ کند، همچنین دولت با مالیات جواز می تواند آماری از شرایط کسب درآمد و سایر فعالیت های کسب و کار ها به دست آورد.

بدهی مالیات جواز کسب از تمدید پروانه کسبمانع نمیشود

همه صاحبان کسب و کار ها و کارآفرینانی که باید پروانه کسب خود را دریافت یا تمدید کنند و به استعلام گواهی پرداخت بدهی مالیات های مستقیم در سامانه اصناف ایرانیان ثبت نام کنند و دارای بدهی مالیاتی هستند، میتوانند بدهی مالیاتی خود را عقب تر بیاندازند.

مالیات جواز کسب نوعی از مالیات است که توسط صاحبان کسب و کار انجام میشود و هر سال مالی باید پرداخت شود.

اعتبار جواز کسب؟

2 نوع موقت و دائم میباشد. جواز کسب موقت تا مدت زمان 1 سال دارای اعتبار بوده و فقط 1 بار صادر خواهد شد. جواز کسب دائم تا مدت 5 سال دارای اعتبار بوده و پس از گذشت مدت زمان 5 سال صاحب مجوز کسب باید آن را تمدید نماید.

انواع جواز کسب؟

موقت و دائم

پروانه کسب موقت؟

اعتبار 1 ساله میباشد و فقط 1 بار صادر میگردد. وقتی که که اعتبار پروانه کسب موقت تمام شود اتحادیه به مدت 30 روز به دارنده مجوز کسب زمان میدهد، که برای گرفتن پروانه کسب دائم اقدام کند. در زمان مشخص ومعین شده اقدم به جواز نکند ، جواز کسب وی باطل میشود.

پروانه کسب دائم؟

اعتبار 5 ساله میباشد. پس از پایان اعتبار باید برای تمدید اعتبار پروانه کسب خود اقدام نکند وگرنه جواز کسب باطل میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇