درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

کارتابل یعنی چه ؟

پوشه است درسامانه امور مالیاتی کشور مودی ها همه ی افراد حقیقی و حقوقی میتوانند نامه‌ ها و  ابلاغیه هایی كه ارسال شده براي شان را میتواند از طریق کارتابل استعلام بگیرند . کارتابل یعنی رسیدگی و بررسی به وظایف تکلیف مالیاتی را انجام دهند.کارتابل برای افراد حقیقی و حقوقی است .

چگونه کارتابل هر شخص استعلام میشود؟

صاحبان مشاغل و افراد حقیقی و حقوقی میتوانند با وارد کردن کد ملی یا شناسه ملی خود استعلام بدهی مالیاتی خود را از طریق کارتابل که بصورت الکترونیکی وآنلاین مشاهده کرده و مقدار میزان مالیات و بدهی خود مطلع شوند و پرداخت کنند . و تاخیر یا عدم پرداخت آن موجب جریمه میشود .

 مهم‌ترین کاربرد کارتابل مالیاتی چیست؟

وضعیت استعلام بدهی مالیاتی افراد حقیقی وحقوقی است.

 سازمان‌ های فعال در حوزه اقتصادی میتوانند با استفاده از این سامانه اقدام به اظهار فعالیت‌ های مالی و خود کرده و میزان مالیات به خود را پرداخت کنند.

افراد به سامانه ی آدرس my.tax.gov.ir مراجعه کرده و پس از آن وارد شدن به کارتابل مالیاتی از طریق نام کاربری و رمز عبور و اقدام به پرداخت بدهی‌ های مالیاتی خود پس از استعلام آن کنند. ودسترسی به استعلام در کارتابل خلیی آسان و ساده است

در سال‌ های گذشته استعلام پرونده مالیاتی و بدهی‌ های مالیاتی رفتن به اداره ی مالیات انجام میشد که دشوار بوده . امروزه به طور آنلاین والکترونیکی همه ی افراد حقیقی وحقوقی از طریق کارتابل وضیعت استعلام بدهی مالیاتی را مشاهده کرده است .

در استعلام سوابق بدهی مالیاتی خود مراحل زیر را انجام دهید؟

  1. وارد سامانه پرداخت قبض مالیاتی شوید
  2. نام کاربری و رمز عبور و کد امنیتی را وارد کرده. پس از آن میتوانید وارد کارتابل مالیاتی شده و وضعیت بدهی و پرداخت بدهی و جریمه‌ های مالیاتی خود را انجام دهید.

کارتابل مالیاتی چه چیزی را نشان میدهد؟

کارتابل راهی است  که دسترسی  آسان کرده .  در سامانه مودیان و کارتابل این است که هر فرد حقیقی و حقوقی میتواند با راهکار یک پارچه و دسترسی سریع با اینترنت صورتحساب و بدهی را مشاهده کنند و پرداخت کنند .

سازمان‌ هایی که امکان گرفتن گزارش از اطللاعات سامانه مالیاتی را دارند؟

سازمان هایی مثلا سازمان امور مالیاتی  ، مرکز علمی و دانشگاهی ، همه ی دستگاه های اجرائی کشور جهت اعتبار سنجی مودیان ، وزارت صنعت معدن و تجارت ، و سازمان استخراج آمار .

 ارگان‌ هایی که روی سامانه مالیاتی نظارت دارند؟

ارگان‌ هایی مثلا   بانک مرکزی جمهوری اسلامی کشور ایران ، وزارت ارتباط و فناوری اطلاعات ، وزارت صنعت معدن تجارت و وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی کشور ایران  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇