درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

تشکیل پرونده مالیاتی؟

هر افراد حقوقی شرکت باید پس از تاسیس و ثبت جهت تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی اقدام نماید . شرکت تا 2 ماه پس از تاسیس مکلف به تشکیل پرونده دارایی و پرداخت حق تمبر مالیات سرمایه میباشد . شرکتی که پرونده مالیاتی نداشته باشد نمیتواند کد اقتصادی بگیرد م نمیتواند فعالیت داشته باشد شرکتی که فاقد پروانه مالیاتی باشد در پایان سال مالی نمیتواند اظهارنامه مالیاتی شرکت را به سازمان دارایی کشور تحویل دهد و آخر اینکه شرکت برای تشکیل پرونده مالیاتی در مدت معین اقدام نکند به سازمان دارایی کشور مرتکب جرم شده است .
شرکت باید به سازمان دارایی اعلام کند شرکتی تاسیس شده و 2 در 1000 سرمایه شرکت را پرداخت نماید. شامل جریمه مالیاتی 2 برابر مبلغ اولیه خواهد شد .  تشکیل نشدن پرونده و پرداخت حق التمبر دارایی طی 2 ماه به جای 2 در 1000  معادل 6 در 1000 سرمایه ثبت شده باید پرداخت کند . اداره کل مالیات بر درآمد عملکرد پس از تکمیل و تشکیل پرونده ، جهت مفاصا حساب مالیاتی ، از اداره مالیات بر ارزش افزوده استعلام میکند که باید تشکیل پرونده اقدام کند .
برای تشکیل پرونده دارایی باید  به نزدیک ترین اداره مالیاتی برویو و کد پستی دقیق خود را از اداره پست استعلام کنید اگر آدرس با کد پستی ، فرق داشته باشد برای درخواست کد اقتصادی به مشکل خواهید خورد .

مدارک مورد نیاز تشکیل پرونده دارایی؟

1- گواهی امضای صاحبان امضای مجاز افراد حقوقی در دفتر خانه اسناد رسمی .

2- تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت .

3- فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت .

4- اصل و کپی کلیه مدارک شرکت اساسنامه ، اظهارنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه ، روزنامه رسمی ، مهر شرکت .

5- اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت .

6- وکالت نامه یا معرفی نامه کتبی از طرف شرکت مدیر عامل حضور نداشته باشد .

7- اصل و کپی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی در وجود تغییرات .

8- اصل و کپی مدارک شناسایی اعضای شرکت .

9- فیش واریزی 2 در 1000 سرمایه آغاز شرکت .

تشکیل پرونده مالیاتی چقدر زمان میبرد؟

تشکیل پرونده مالیاتی در همه ی حوزه ها به جز حوزه مالیاتی غرب تهران 1 هفته زمان میبرد در حوزه مالیاتی غرب به خاطر بازدید اداره دارایی مستغلات از محل شرکت تشکیل پرونده مالیاتی به زمان زیادی نیاز دارد .

اهمیت در رابطه با تشکیل پرونده مالیاتی؟

1- فاصله تاسیس شرکت تا زمان تشکیل پرونده بیش تر از 1 سال باشد توضیحات شرکت بابت عدم تشکیل پرونده الزامی است .

2- مکان دفتر شرکت صوری یا غیر واقعی اعلام شده باشد نمیتوان تشکیل پرونده داد و حتماَ نیاز به اجاره نامه و سند مالکیت آن هم به نام شرکت میباشد و در واحد های مالیاتی جهت بررسی واقعی بودن آدرس اعلامی که در روزنامه شرکت موجود است به بازدید از آن اقدام میشود .

3- شرکتی در سال مالی گذشته فعالیتی نکرده باشد و یا تازه تاسیس باشد باید به دارایی فعالیت نداشتن شرکت را اطلاع بدهد . و اطلاع عدم فعالیت شرکت تشکیل پرونده در حوزه مالیاتی الزامی است .

4- اگر محل شرکت بر اساس قوانین و مقررات محل سکونت مدیر عامل بوده و شرکت خانوادگی تاسیس شده باشد باید اجاره نامه به نام شرکت تنظیم شود .

5- کارت ویزیت املاکی که در آن سند اجاره تنظیم کرده است باید ضمیمه قرار داد اجاره باشد .

6-  اجاره نامه باید در دفاتر املاک تنظیم شده و دارای کد رهگیری اینترنتی و هولوگرام سریال دار باشد یا در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇