درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

مسئولیت شرکا در شرکت نسبی چیست؟

تمامی شرکت‌ های تجاری به صورت کلی و عمومی مراحل یکسانی مثلا ثبت، اداره و پرداخت دیون طی میکنند . از طرف دیگر مسئولیت شرکا به صورت اختصاصی در هر شرکت متفاوت خواهد بود.

مسئولیت شرکا در تاسیس شرکت چیست؟

در زمان تاسیس شرکت تجمیع و تقویم سرمایه‌ ای که برای شرکت آورده‌ اند .در برهه مسئولیت آن‌ به نسبت سرمایه آن خواهد بود .

مسئولیت شرکا در ثبت شرکت چیست؟

شرکت نسبی به رسمیت شناخته شود، مسئولیت شرکا یکسان است . برای ثبت شرکت نسبی و گذراندن مراحل ثبت همه ی شرکا به 1 مقدار خواهد بود .

مسئولیت شرکا در برابر طلبکاران چیست؟

در شرکت نسبی مسئولیت شرکا در مقابل طلبکاران و پرداخت دیون بسته به سرمایه‌ ی خود شرکت متفاوت خواهد بود. این شرکت جز شرکت‌ های افراد است، مسئولیت بر شخصیت مشخص شده و خود شرکت نسبی و سرمایه‌ ای که در زمان پرداخت دیون دارد، مسئول است. مهم ترین واصلی ترین  تفاوت شرکت نسبی با سایر اقسام شرکت‌ های سرمایه‌ ای است . در صورتی که سرمایه شرکت برای پرداخت دیون شرکت‌ کافی نباشد، شرکا به نسبت سرمایه‌ ی خود در مقابل طلبکاران مسئول خواهند بود .

حداقل سرمایه شرکت نسبی چیست؟

حداقل سرمایه شرکت نسبی به صورت صریح در قانون تجارت مشخص نشده ولی در عرف شرکت‌ های تجاری حداقل سرمایه شرکت نسبی 10/000/000 میلیون ریال است . از طرف دیگر در شرکت‌ های نسبی هیچ کدام از شرکا‌ حق انتقال سهام خود به دیگری را نخواهد داشتو نیازمند رضایت همه ی شرکا است .

تقسیم سود و زیان در شرکت نسبی چیست؟

تقسیم سود و زیان در شرکت‌ های نسبی مثلا شرکت تضامنی بوده و به نسبت سرمایه‌ ای است که شرکا آورده‌ اند. مقدار سرمایه‌ ای که شرکا تسلیم شرکت کرده‌ اند مشخص کننده نفع و ضرر آن‌ ها خواهد بود مگر اینکه در اساسنامه شرکت ترتیب دیگری انجام شده باشد.

قوانین و مقررات به حقوق طلبکاران در شرکت نسبی چیست؟

تا مدتی که شرکت نسبی منحل نشده همه ی طلب‌ های شرکت باید از محل سرمایه‌ه ای شرکت‌ پرداخت خواهد شد .
در شرکت‌ های نسبی مثلا شرکت‌ های تضامنی دارایی و سرمایه شرکا وثیقه طلب طلبکاران بوده و از این محل پرداخت خواهد شد . تا مدتی که سرمایه اولیه و اصلی شرکت موجود باشد ، طلبکاران حق رجوع به فرد شرکا را نخواهند داشت. در آخر اگر سرمایه شرکت برای پرداخت بدهی‌ های طلبکاران کافی نباشد، این افراد میتوانند برای دریافت طلب خود به شرکا رجوع کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇