درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

 

در دنیای امروزی، پرداخت مالیات یکی از جنبه‌های مهم اشخاص حقیقی و حقوقی است. طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، از بهمن ۱۳۹۹ تمام مودیان و هر صاحب کسب و کار و استفاده کننده از خدمات الکترونیکی مانند پرداخت اینترنتی و دستگاه کارتخوان باید پرونده مالیاتی داشته باشند.

تشکیل پرونده مالیاتی، اقدامی است که برای همه ی مودیان اجبار و ضروری است تا بتوانند از این طریق، وظایف مالیاتی خود را انجام دهند. در این مطلب، برای شما توضیح داده ایم چه اقداماتی برای ساختن و داشتن پرونده مالیاتی بی نقص باید انجام دهید.

پس با نورترازان معین همراه باشید.

فقط در 4 مرحله پرونده مالیاتی بی نقص بسازید!

برای تکمیل پرونده مالیاتی، مراحل زیر را دنبال کنید.

1. ثبت‌ نام کنید و وارد شوید

ابتدا داخل سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir/Page/ListPos  شوید. با وارد کردن اطلاعات خود (کد ملی، شماره تماس به نام مودی، کدهای ارسالی توسط سامانه) ، وارد حساب کاربری خود شوید. در اینجا می توانید تمامی درگاه‌های پرداخت یا کارتخوان‌های ثبت شده با نام خودتان را مشاهده کنید.

2. پرونده مالیاتی ایجاد کنید

در صفحه اول، روی گزینه «جزئیات پرونده» کلیک کنید. اگر پرونده‌ای در این صفحه وجود ندارد، باید روی گزینه «ایجاد پرونده مالیاتی» کلیک و پرونده مالیاتی جدید ایجاد کنید. در این مرحله نیاز به ارائه مدارک برای ساخت پرونده مالیاتی دارید که این لیست را در مقاله برای شما آورده ایم.

مدارک موردنیاز برای تشکیل پرونده مالیاتی:

  • کپی جواز کسب
  • اصل شناسنامه
  • کپی پشت و رو کارت ملی
  • سه عدد عکس 4*3
  • اطلاعات هویت فرد
  • ارائه اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل فعالیت

3. تکمیل پرونده مالیاتی

گزینه «ورود و ویرایش» را انتخاب کنید. وضعیت پرونده در گام سوم، یعنی شروع ثبت نام. در این قسمت، سمت های ناقص پرونده به رنگ قرمز است. با پرکردن آنها، این نواقص را برطرف می شوند.

4. ثبت نام کامل

بعد از تکمیل اطلاعات، وضعیت پرونده به گام چهارم یعنی «ثبت نام کامل و استفاده از خدمات مالیاتی» تغییر می کند.

پرونده شما آماده است!

نکاتی که در تشکیل پرونده مالیاتی، باید به آنها توجه کنید

  1. آدرس دقیق محل فعالیت: اگر آدرس محل فعالیت، به طور نادرست یا غیر واقعی اعلام شده باشد، تشکیل پرونده مالیاتی امکان پذیر نیست. در صورت شک و تردید، ممکن است واحدهای مالیاتی از محل بازدید کنند.
  2. اعلام عدم فعالیت: اگر در سال مالی گذشته هیچ فعالیتی نداشته باشید، باید عدم فعالیت را اعلام کنید.
  3. کدپستی: کدپستی محل شرکت با اطلاعات اداره پست باید هماهنگ باشد. مغایرت میان آنها ممکن است مشکل دریافت کد اقتصادی داشته باشد.
  4. مدارک اجاره‌نامه در صورت اجاره: اگر محل اجاره‌ای است، مدارک اجاره‌نامه مهم‌ است و بهتر است در پرونده قرار گیرند.

توجه: برای جلوگیری از مشکلات و اطمینان از درستی پرونده مالیاتی، نیاز است توجه زیادی به نحوه تشکیل و جزئیات پرونده مالیاتی خود داشته باشید. می توانید یا شرکت نورترازان معین تماس بگیرید تا کارشناسان به صورت کامل حرفه ای، پرونده شما را بدون ایراد ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇