ابلاغیه چیست؟


ابلاغیه چیست؟

مخاطب را از مفاد داد رسی و تشریفات مطلع کرده. دعوایی بار اول در داد گستری طرح شود و پرونده ای برای آن تشکیل میشود ، دستوری که از طرف دادگاه صادر میشود ، ابلاغ یک اول از دادخواست وضمائم آن به خوانده دعوی میباشد

رعایت حق دفاع طرفین،  برای رسیدگی مشخص میشود دستورهای صادر شده از طریق قاضی رسیدگی کننده به پرونده، آگاهی از آن ها حق طرفین دعوا میباشد، به دستور رئیس شعبه به آن ها ابلاغ میگردد.

هیچ حکم یا قراری را نمیتوان اجرا نمود  مگر اینکه به صورت حضوری و یا به صورت داد نامه یا رونوشت گواهی شده آن ، به طرفین یا وکیل آنان ابلاغ شده باشد .

انواع ابلاغ مالیاتی چیست؟

1 . برگ قطعی مالیات عملکرد . 2 . برگ قطعی مالیات بر ارزش افزوده  . 3 . برگ قطعی حقوق .  4 . برگ قطعی مالیات سه در هزار . 5 . برگ قطعی مالیات تکلیفی .

1 – ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی:  زمانی رخ میدهد که اکانت کاربری فرد بسته باشد. ابلاغ فیزیکی مستقیم توسط مامور ابلاغ به آدرس ثبت شده ارسال میگردد.

2 – ابلاغ الکترونیکی: با مراجعه در سامانه مالیاتی کشور  از این روش برای ابلاغ استفاده کنید.

ابلاغ واقعی و قانونی؟

1 – ابلاغ واقعی مالیات: مودی در طول ۲۰ روز  زمان بارگذاری اوراق در حساب کاربری خود آن را مشاهده کند .

2 – ابلاغ قانونی: زمانی که ۲۰ روز از زمان بارگذاری اوراق مالیاتی بگذرد و کاربر به حساب کاربری خود مراجعه نکند در روز ۲۱ام، ابلاغ قانونی صورت میگیرد .

ابلاغ قضایی چیست؟

ابلاغ قضایی واقعی :

مامور ابلاغ ، باید اوراق قضایی را به نشانی و محل درست به فردخوانده تسلیم نماید و  اخطاریه رسید دریافت نماید

ابلاغ قضایی قانونی :

اگر اوراق قضایی در نشانی مشخص شده تشریفات قانونی به فردی غیر از فرد اصلی مثلا فامیل ها یا خادمان تحویل داده شود تا به اطلاع او برسد

1- خودداری طرف از دریافت اوراق 2- فردی از بستگان یا خادمین مخاطب 3- خودداری یا غیبت بستگان یا خادمان  4- افراد اشخاص مقیم خارج از کشور  5- اگر محل اقامت خوانده دعوا در محل شناسایی نشود و یا این که تغییر کرده باشد.6- ابلاغ قضائی با مجهول بودن آدرس خوانده 7- ادارات دولتی و عمومی 8 –  اشخاص حقوقی غیردولتی 9-  خواندگان غیر محصور 10-خوانده ای که خارج از حوزه دادگاه است

نظری یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *