درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

انواع دفاتر مالی؟

1- دفاتر رسمی روزنامه
2- دفاتر رسمی کل
3- دفاتر رسمی دارایی
4- دفاتر رسمی کپیه

دفاتر رسمی روزنامه :

اهمیت زیادی دارد. برای حسابداری ، از این نوع دفاتر استفاده میکنیم همه ی تجار شرکت و موسسات باید بدهکاری ، بستانکاری ، معاملات تجاری ، اسناد معاملات ، ظهرنویسی در دفتر وارد کنند . مبالغی که برای مخارج شخصی برداشت میشوند و صادرات و واردات باید در دفتر  گفته شود. این دفاتر رسمی روزنامه به 2 قست تقسیم میشود 1- روزنامه عمومی . 2- روزنامه اختصاصی .

دفتر روزنامه عمومی : در آن شرکت‌ ها معاملات مالی را باید ثبت کنند . ثبت دقیق این اطلاعات اهمیت زیادی دارد .

دفتر روزنامه اختصاصی : بر پایه ی نوع معامله‌ ها به تفکیک انجام میشود .

دفاتر رسمی روزنامه :

همه ی عملیات مالی که در دفتر روزنامه ثبت شده است به آن منتقل میکنند . در دفاتر کل بر پایه ی نحوه نگارش آن مانده حساب و صورت‌ های مالی را به دست آورد . در دفتر کل حسابداری ، به ازای هر حساب ، یک صفحه وجود دارد . به ترتیب هر تاجر باید حداقل هفته‌ ای 1 بار معامله‌ ها را در دفتر بررسی کنند و نوع معامله را مشخص کنند . در دفتر کل آن معامله را وارد کند . دفتر کل حسابداری ستون‌ هایی دارد که باید مطابق با دفتر روزنامه پر شود .

دفتر رسمی دارایی :

تجار باید هر سال لیستی از همه ی دارایی خود ، مطالبات 1 ساله و بدهکاری‌ های 1 ساله خود را در دفتر وارد نمایند. اطلاعات باید ریز و دقیق باشند را وارد کنند. توسط شخص امضا شود. دفتر را باید حداکثر تا 15 برج فروردین سال بعد تکمیل کرد. از پلمپ دفاتر حسابداری تجاری، از دفتر دارایی در حال حاضر استفاده نمیکنند .

دفتر رسمی کپیه :

تجار همه ی مخابره‌ ها، صورت‌ حساب‌ ها، مرسوله‌ ها باید در دفتر وارد کنند . تاریخ انجام مهمه همه ی اسناد را باید بر پایه ی تاریخ ورود مرتب کرد. از دفتر کپیه در پلمپ دفاتر حسابداری استفاده نمیکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇