درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

لایحه‌ نویسی مالیاتی چیست؟

تهیه و تنظیم مستندات و قانون و مقررات مالیاتی توسط سازمان‌ های مالیاتی لایحه‌ نویسی
شامل تدوین قانون و دستور العمل‌ هایی است که محاسبه و پرداخت مالیات را مشخص میکند .

چگونه لایحه تنظیم میشود؟

مالیات مشخص شده توسط سازمان مالیاتی کشور ، در کسب‌ و‌ کار ها حقیقی و حقوقی  مالیات را در مدت معین پرداخت کنند .  صاحبان کسب‌ و کار های حقیقی یا حقوقی به مبلغ مالیات اعتراض دارند . از طریق روش قانونی و تصویب‌ شده به سازمان مالیاتی کشور اعلام کنند .

لایحه دفاع مالیاتی روشی قانونی برای اعتراض به مبلغ مالیات است .
کار شناسان و میزان مالیاتی در محاسبه عملکرد مالیاتی دچار اشتباه شده‌ اند ، باید از لایحه دفاع مالیاتی استفاده کنید . لایحه دفاع مالیاتی به سندی که شامل مالیاتی برای دفاع از خود برای سازمان کشور ارسال میکنند .
مدارک و اسناد خود را تنظیم و نگارش دقیق لایحه مالیاتی برای کار شناسان سازمان مالیاتی کشور ارسال کنند . ارسال اظهارنامه مالیاتی برای افراد حقیقی و حقوقی الزامی است .
زمان اعتراض به لایحه مالیاتی 45 روز پس از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات .
مودیانی که به مبلغ مالیاتی از طرف سازمان اعتراض دارند، تا 45 روز بعد از تاریخ ابلاغ برگ مالیات میتوانند به مبلغ مالیات اعتراض کنند.  با اسنار مدارک برای سازمان مالیاتی کشور ارسال شود .  تنظیم لایحه دفاعیه ، ترازنامه باید با صورت‌ های مالی مستند نگارش شود تا مشکلی در روند مالیاتی رخ ندهد .
ویژگی‌های لایحه دفاع مالیاتی استفاده از کلمات حقوقی صحیح و درست .
استفاده از واژگان حقوقی :
برای نگارش لایحه مالیاتی باید به نوع نگارش توجه کرد .
کوتاه و مفید :
لایحه دفاعیه مالیاتی باید کوتاه و مفید نوشته شود. دفاعیه مالیاتی که طولانی باشد  کارشناسان مالیاتی استفاده نمیکنند .
استفاده از کلمات درست و مودبانه :
در تنظیم و نگارش لایحه مالیاتی باید از صحبت رسمی و مودبانه‌ ای استفاده کرده که هیچ کلمه غیر اخلاقی در لایحه وجود نداشته باشد .
پیوست دقیق :
اسناد و مدارک باید در پیوست لایحه دفاعی قرار داشته باشد .
لایحه دفاعیه مالیاتی کسب‌ و کارتان هر چه زود تر مورد بررسی کارشناسان مالیاتی قرار خواهد گرفت .

تعرف لایحه دفاعیه مالیاتی؟

مؤدیان در دفاع از خود به حل اختلاف مالیاتی تسلیم مینمایند . افراد به مالیات مشخص شده از طرف سازمان مالیاتی کشور اعتراض دارند .
اعتراض باید نوشتاری از طرف فرد معترض تنظیم شود .
به سازمان مالیاتی کشور تسلیم گردد .به نوشتار لایحه مالیاتی و به اعتراض دفاع مالیاتی میگویند
ماموران مالیاتی در محاسبه مالیات دچار اشتباه شده باشد ، قانون گذار برای جلوگیری از نابود کردن و هدر دادن حقوق مؤدیان ، برای آن‌ ها حق اعتراض داده شده . افراد میتواند تا 30 روز بعد از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص مالیات ، باید مراتب اعتراض و دعوای مالیاتی را به سازمان اعلام کنند متن اعتراض به برگه تشخیص مؤدیان از طرف سازمان مالیاتی کشور بررسی قرار گرفته و زمانی برای رسیدگی پرونده در هیات حل اختلاف مالیاتی اعلام میگردد .
در روز معین مؤدی با تنظیم لایحه مالیاتی با اسناد و مدارکی به هیات حل اختلاف دفاع مالیاتی اقدام کنند .
نداشتن آگاهی بر تبصره‌ ها ارائه‌ دفاع مالیاتی تاثیر گذار نیست  .
مثلا مالیات عملکرد سال ۱۴۰۱ شرکت به میزان ۲ برابر اظهارنامه مالیاتی تشخیص شده است . مؤدی باید برای دفاع از خود به هیئت های حل اختلاف مراجعه کند . پس از حضور در هیئت‌ دفاع خود را باید مکتوب ارائه دهید .
اگر به صورت شفاهی دفاع کنیم امکان دارد از خاطر نمایندگان هیئت برود .
خیلی از مراجع دادرسی مالیاتی غیر حضوری تشکیل میشود که دفاع ما باید لایحه دفاعیه باشد .

برای ارائه یک دفاع مالیاتی تاثیرگذار چه باید کرد؟

مؤدیان میتواند به مبلغ مالیات مشخص شده اعتراض کنند . اعتراض در صورتی مورد قبول است که ادله کافی و مستدلی به مراجع ذی صلاح مالیاتی ارائه نمایند.  اگر برای شما مالیاتی محاسبه شده که به آن اعتراض دارید  تا بتوانید دفاعیه تاثیر گذاری داشته باشید .
قدم اول دریافت برگ تشخیص صادره از طرف سازمان امور مالیاتی کشور است .
موارد موجود در برگ تشخیص را با اظهارنامه‌ ای که به سازمان امور مالیاتی کشور فرستادید مقایسه کنید .
اسناد و مدارک و مستند را که اشتباهی در  مالیات محاسبه شده است، جمع‌ آوری نمایید .
تبصره‌ هایی که مربوط با پرونده شما هست .
لایحه دفاعیه خود را تنظیم کنید . لایحه نویسی پیچیدگی‌ های زیادی دارد و کسی که اقدام به نوشتن متن لایحه میکند ، باید هم مهارت داشته هم با فنون لایحه نویسی را بلد باشد .

یک لایحه دفاعیه مالیاتی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

فعالیت‌ ها ی شما در لایحه دفاعی منعکس میگردد .
تنظیم لایحه، از زبان حقوقی و رسمی در نگارش است . لایحه شما باید کامل ولی  مفید باشد در بیشتر لایحه طولانی در هیئت حل اختلاف مطالعه نمیشود موارد مهم ذکر شود . در لایحه دفاعیه به هیچ عنوان ادب خارج نشوید و خود را کنترل کرده اسناد و مدارک با لایحه دفاعی خود را به پیوست کنید .

نکات مهم در نحوه نوشتن لایحه مالیاتی؟

نحوه‌ رسیدگی در اداره مالیاتی کشور و مراجع ذی‌ربط قانون و مالیاتی کشور است باید تسلط کاملی قانون مالیاتی داشته و گزارشات رسیدگی بررسی کنید در غیر صورت تنظیم لایحه مالیاتی یک ریسک است .
در نحوه نوشتن لایحه نویسی رسیدگی با آیین نامه‌ های اجرایی ، بخشنامه‌ ها ، آرای شورای عالی و دیوان عدالت و مراتب اختلاف را یاد کنید .

دفاعیه لایحه مالیاتی شخص حقیقی با حقوقی متفاوت است؟

به مبلغ مالیات مشخص شده اعتراض کنند . در لایحه دفاع مالیاتی تفاوتی بین دفاع افرار حقیقی و حقوقی وجود ندارد . برای مالیات‌ میتوان لایحه دفاعیه مالیاتی تنظیم کرد . مالیات حقوق یا مالیات بر ارزش افزوده میتوانید اعتراض را برای سازمان ارسال کنید دفاعیه مالیاتی کتبی و مستند بهترین لایحه دفاع مالیاتی . برای اعتراض به مبلغ مشخص شده مالیاتی، باید مدارک و مستندات را  کتبی برای کار شناسان مالیاتی ارسال کنید . افراد با مراجعه حضوری و ارائه گزارش‌ های شفاهی سعی در دفاع دارند که اشتباه است مکتوب باشد . پس از معرفی یک‌ پا راگرافه کسب‌ و کار ، تیتروار مسائل را ارائه کنید . اعتراض به شکل خلاصه و تفکیک‌شده ارائه شود .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇