درخواست پشتیبانی رایگان
نورترازان معین

اظهارنامه ارزش افزوده مالیاتی ؟

به افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در سال 1403 از 9 % به 10 %و جرائم سنگین دیرکرددر زمان معین و مشخص شده باید پرداخت کند از طریق سازمان مالیاتی کشور ، اظهارنامه ارزش افزوده را بفرستید  که ارسال اظهارنامه ارزش افزوده را از سامانه my.tax.gov.ir در دسترس است.

فرآیند تولید یک محصول به کالای واسطه‌ ای یا همان مواد اولیه محصول اضافه میشوده ارزش افزوده مختص به یک کالا نیست، و به فرآیند تولید مرتبط است.

زمان ارسال اظهارنامه ارزش افزوده؟

مالیات بر ارزش افزوده باید به طور فصلی و 3 ماه یکبار پرداخت شود. کسب‌ و‌ کارهای شامل مالیات ارزش افزوده، باید تا ۱۵ روز تا 1ماه پس از پایان هر فصل به سامانه مراجعه کرده و اظهارنامه ارزش افزوده خود را ارسال کنند.در صورت انجام ندادن تکلیف مالیاتی اگر ارسال نشود جرائم مالیاتی دارد

روش و مراحل ارسال اظهارنامه ارزش افزوده؟

ارسال اظهارنامه برای مودیان خیلی ساده است و مودیان شامل مالیات بر ارزش افزوده کافی است در زمان فروش کالاها و عرضه خدمات، صورتحساب را صادر کنند بهای کالاها و خدمات عرضه شده، مالیات بر ارزش افزوده را محاسبه و از خریدار دریافت کنند.

انواع مالیات بر ارزش افزوده؟

  • مالیات بر ارزش افزوده تولیدی: در مالیات بر ارزش افزوده از نوع تولیدی، مالیات هم بر فروش کالاهای مصرفی و هم بر فروش کالاهای سرمایه‌ ای انجام گیرد. یعنی بنگاه اقتصادی با خرید کالا هیچ اعتبار مالیاتی را کسب نمیکند.
  • مالیات ارزش افزوده مصرفی: همه ی مخارج سرمایه گذاری ناخالص  نوع مصرفی به دلیل این که براساس کالاها و خدمات مصرفی است، حذف میشود.
  •  مالیات بر ارزش افزوده درآمد:  مالیات بر فروش تولید خالص کالاهاست و این گونه پس از کسر هزینه استهلاک به سرمایه‌ گذاری خالص، ارزش افزوده از نوع درآمد به آن تعلق میگیرد.

گواهی ارزش افزوده چیست؟

سندی واجب برای صاحبان کسب‌وکار که به آن‌ها اجازه میدهد تا با استفاده از کد اقتصادی، مالیات بر ارزش‌افزوده را از مشتریان خود دریافت کنند.

این مالیات که معادل ۱۰ % قیمت کالا یا خدمت بوده قسمتی از فرایند خرید را تشکیل داده است و به‌طورمستقیم به قیمت نهایی افزوده میشود.

اعتبار مالیاتی ارزش افزوده، نه‌تنها توانایی قانونی کسب‌وکار در دریافت این مالیات است،  برای شفافیت مالی و رعایت قانون حساب میشود مید. این گواهی برای تضمین انتقال درست  مالیات به دولت، نقش دارد

مهلت ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۳

باید توسط مودیان ، تنظیم و در سامانه اظهارنامه ثبت شود ؛متقاضیان میزان ارزش افزده را ، میتوانند، ، ارسال اظهارنامه بر ارزش افزوده ، به طور دوره ای یا فصلی است و مودیان ، باید برای هر فصل از سال ، ظرف مهلت 15 روز پس از آخر آن فصل ، اظهارنامه بر ارزش افزوده را و ثبت نمایند .

 مهلت ارسال اظهارنامه بر ارزش افزوده سال ۱۴۰۳ ، برای فصل یا دوره بهار ، تا آخر روز 15 تیر ماه سال 1403 بود و  باید مودیان ، به  ثبت اظهارنامه بر ارزش افزوده ، اقدام کنند ؛ زمان ثبت نام اظهارنامه ارزش افزوده ، تمدید میشود .

 در زمان معین  نسبت به ثبت نام اظهارنامه ارزش افزوده و تکمیل ارسال ثبت نام اقدام نکنند ، به میزان 50 % مالیات متعلقه  جریمه ، میشوند که در  امتناع مجدد از پرداخت جریمه ، شامل ، جریمه ای معادل ماهانه ، 2 % مالیات متعلقه را بپردازند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

دریافت مشاوره رایگان

جهت دریافت مشاوره شماره خود را وارد و ثبت نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

👇👇👇